fbpx

Cum percepem parfumul?

Cum percepem parfumul?

Psihologia parfumului | Cum percepem parfumul?

Ce este un parfum?

Parfumul este un amestec de materiale parfumate pe care le percepem ca un complex unificat.

În afară de faptul că parfumul trebuie să îndeplinească o anumită identitate estetică, trebuie și să răspundă anumitor cerințe tehnice: durabilitate, recunoaștere, proiecție.

Parfumul poate fi perceput în numeroase moduri: chimic, artistic, social sau cultural.

Acum îl vom aborda din punct de vedere psihologic și într-un mod foarte specific – metaforic.

Parfumul, la fel ca o persoană, poate fi văzut individual, prin fiecare parte a sa sau în ansamblu, prin toate părțile unificate.


COLECȚIA DE PARFUMURI YODEYMA

când expiră parfumul , cum percepem parfumul

VEZI COLECȚIA


Și asta este ceea ce conferă parfumului identitatea, ceea ce îl face special.

Deoarece, deși știm ingredientul, nu ne putem imagina cum va mirosi de fapt.

Trăsăturile de personalitate ale parfumului – cum percepem parfumul?

La fel ca și în cazul oamenilor, putem cunoaște toate caracteristicile, toate trăsăturile de personalitate ale parfumului.

Dar modul în care le vom percepe și cum vor reacționa atunci când sunt în contact cu noi, este ceva complet diferit.

Când mirosim un parfum, avem tendința de a percepe ce maestrul parfumului a vrut să simțim.

Fie că este un complex care are un miros specific, fără note individuale puternice (Chanel nr 5) sau părți cu note florale, gourmand, picante (Guerlain Black Perfecto, Etat Libre d’Orange Jasmin et Cigarette) sau compoziții soliflore sau compoziții cu o notă dominantă (Givenchy Pi, Reminiscence Heliotrope), adevărul este complet diferit.

Pentru a înțelege modul în care experimentăm parfumul, ilustrarea conștienței și inconștienței minții (psihanaliza) pe care a folosit-o Sigmund Freud, ne poate fi de ajutor.

Freud a prezentat mintea, viața psihică și personalitatea ca un aisberg plutind în apă. Cu o mică porțiune din acesta deasupra apei (nivelul conștienței), în timp ce cea mai mare, o parte uriașă, este sub apă.

Partea care se află deasupra apei este partea conștientă a personalității noastre. În timp ce partea scufundată este partea inconștientă a personalității noastre.


Citește și:


Percepem cu conștiința noastră, în timp ce partea inconștientă este dificil de perceput, dar nu este chiar imposibil de atins. Însă putem realiza acest lucru doar prin metode speciale.

La fel ca o persoană, un parfum constă și din partea conștientă și din cea inconștientă .

Partea conștientă, partea „deasupra apei” este cea pe care o putem simți. Indiferent dacă vorbim despre note de parfum, acorduri sau compoziția generală.

Partea inconștientă, cea pe care nu o putem vedea, care se află ”sub apă”, sub conștientizare, sunt toate acele substanțe chimice aromatice care formează un parfum și care sunt cunoscute numai producătorilor de parfumuri.


Poartă un parfum în fiecare zi!

parfum FOR YOU YODEYMA - in articol cum să aplici parfumul corect

CUMPĂRĂ ACUM


Părțile care formează un parfum – Cum percepem parfumul

Putem înțelege acest lucru cel mai bine prin exemplul de note de parfum de smochin folosite deseori în parfumuri.

Știm sau putem află ușor cum miroase un smochin, dar din fructele sale nu se poate extrage parfumul, cum se poate din lămâie, de exemplu.

Prin urmare, toți producătorii de parfumuri folosesc amestec de substanțe precum:

  • gamma octalactone (are o aromă de nucă de cocos),
  • iso e super (una dintre cele mai versatile molecule de miros),
  • stemon (compus aromat),
  • hedion (compus aromat) – pentru a obține acel parfum recunoscut.

Atunci când mirosim un parfum cu nota dominantă de smochin, percepem doar partea conștientă, cea de deasupra apei, nota de parfum de smochine.

Partea de dedesubt sunt toate acele substanțe despre care am menționat mai sus. Ele alcătuiesc un mare aisberg masiv de subconștientizare.

Psihologia parfumului – cum percepem parfumul

La fel ca psihanaliza, se folosește anumite tehnici pentru a ajunge la elementele inconștienței.

Parfumerii folosesc metode care fac ca părțile inconștiente ale parfumului să fie conștiente. Prin analiza chimică, cromatografia de gaze și un spectrometru de masă sau prin exercitarea percepției olfactive.

Așadar, data viitoare când simți un parfum, nu uita că ceea ce miroși este doar o mică parte din parfum.

Aceste fapte ne oferă o nouă încredere și admirație în abilitățile producătorilor de parfumuri.

Deoarece, pentru a obține cunoștințele de care ai nevoie pentru a crea un parfum care nu este doar original, ci și care îndeplinește toate criteriile și calitățile chimice și artistice, ai nevoie de ani de învățarea și experimentarea.

De asemenea, să nu uităm că ceea ce percepem este doar o mică parte din cine suntem. Din ceea ce ne conturează personalitatea.

Realizând aceste lucruri, ne vom aprecia pe noi înșine, pe ceilalți și pe cel ce ne-a creat, mult mai mult decât înainte.

Complexitatea parfumului, la fel ca psihicul uman este imens și va rămâne obiectul meditației și inspirației până la sfârșitul timpurilor.

Sursa: scentertainer.net


Citește în continuare




VEZI COLECȚIA DE PARFUMURI YODEYMA



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *